HTML

Receptek férfiaknak

Olyan egyszerű sütő/főző recepteket teszünk közzé, amiket pontosan követve gusztusos és ehető termékek jönnek létre. Kerüljük a bonyolult leírásokat és ködösítéseket.

Friss topikok

  • kitiltott bögre: fehér ember nem eszik ilyet. (2014.08.20. 06:16) A lecsó, mint olyan
  • lordjim: ennyi kovászt,egy tehénnek is sock (2013.09.06. 11:34) Kovászos kenyér
  • Mylady: Ezt az ajvárt sosem értettem, micsoda és mire jó. Az utóbbit most sem. (2013.08.13. 23:19) Ajvár
  • Manyecska: @l4c1: a hátsó gumit mért szoktad? Defektet kapsz sűrűn..? Most kísérleteznek tömör anyaggal a bel... (2013.03.21. 08:10) Csőben főtt sertésjava, pikáns mártással
  • fapad: ööö a bő lével főzött hús az bizony nem pörkölt. az a PAPRIKÁS. a pörkölt lényege, hogy igen rövi... (2013.02.13. 17:11) Nagyapám hagyatéka

Címkék

Szusi

2011.11.19. 22:56 _atpijkamo

   Ragacsosra főzöd a rizst. Egy lábosba 2 pohár rizst és 4 pohár vizet öntesz. Kis lángon puhára főzöd, a vizet mind vegye fel. Púpos kiskanál cukrot, egy deci almaecetet teszel hozzá, hogy könnyen kenhető legyen.
   A kínai piacon veszel szárított algát. Egy konyharuhára kiterítesz egy algalevelet, fél centi rizst kensz rá, a felső 15% maradjon szabadon. Vegának teszel rá szeletelt rántottából, paprikából, patiszonból egy vastag csíkot. Húsevőknek sonka, sajt... Szinte akármit lehet bele tenni, nyers hal, sajt,.. mondom akármi. Felgöngyölöd egy rúddá. A szabadon hagyott részt nedves ujjal bevizezed, az ragasztóként összetartja, mintha egy borítékot zárnál le. Felszeleteled egy éles, nedves késsel. Szójaszósszal és tormával tálalod.

--

- Méregerős japán torma (wasabi) az igazi hozzá.

11 komment

Címkék: szójaszósz rizs cukor almaecet szárított alga

A bejegyzés trackback címe:

https://receptekferfiaknak.blog.hu/api/trackback/id/tr703397111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.12.01. 14:16:17

kínai piacon szárított algát????????? Jobb helyet nem tudsz?Komoly a kérdésem. Ugyanis nekem a kínai szárított alga néven, még szárított kutyaszart is eladhatna, annyira ismerem, hogy az alga hogy néz ki. Amúgy meg szívesen kipróbálnám.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 14:46:10

Blog bekedvencelve! (Egyszer majd az RSS-t is megtanulom.) Addig egy ötlet a muffin sütő másodhasznmosítására:
img.index.hu/imgfrm/5/2/5/9/BIG_0009605259.jpg

Felső sor paradicsom, középső sor gomba egy kis libazsírral, és egy karika kolbásszal, alső sor tojás, alatta és körben egy kis bacon, hogy ne ragadjon le, aztán sütés után megszórva snidlinggel.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 14:50:59

@batgirl: Ne légy már ennyire paranoiás! Ha már szárított algát árul, az valóban szárított alga lesz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.08. 15:01:28

Van munkahelyre való, alkoholmantes forralt bor receptem is. Autóval érkezőknek szoktam otthon is főzni.
csokis.blog.hu/2009/10/28/forralt_bor_munkahelyen

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.15. 07:52:35

Hogy a régi, megbízható homáros kérdéssel éljek: ez már az évvégi?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.15. 12:57:28

@Csokis: Hát ez nem pörög úgy, mint a homár. Majd ha azt a látogatószámot közelítjük. De egy sztrapacska recept az készülőben van. Te is küldhetsz, amit tudsz főzni, és egyszerű és finom és egészséges és...minden.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.15. 16:20:14

@atpijkamo: Épp székely káposztát főzök a céges karácsonyi iszásra. Az nem bonyolult.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.15. 16:27:58

@Csokis: Ennél azért kicsit részletesebben kérjük.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.16. 10:27:17

@atpijkamo: Oké, meglesz. Addig egy tipikus pasi kaja, ha meg nem csinálod magadnak, akkor az asszonytól aztán hiáa várod!

Babos-csülkös káposzta:
Ez már egy módosított recept, a prototípus tapasztalatai alapján, de az eredeti sem volt rossz. (Először is én tarkababból csináltam, mert a hentesnél az volt, és lusta voltam a kétszemélyes babakocsival elmenni a zöldségeshez.) Legalábbis szerintem a nagyszemű, színes bab jobban megpuhult volna. Másodszor nem volt időm eleget áztatni, csak hat órát ázott. Tavalyi babnak az már kevés. Harmadszor, sokkal egyszerűbb lett volna a babot pár órán át előfőzni. Az arányok viszont jók lettek, a módszer is.
Na, akkor a módosított recept:
- egy kisebb, csontozott csülök (nekem olyan 65 dekás volt)
- 50 dkg bab
- 50 dkg savanyú káposzta
- egy szál füstölt kolbász
- szalonna (ahogy jut, de bőrével ám!)
- hagyma ízlés szerint (ne sajnáld)
- fokhagyma szintén (ezt se)
- paprika
- só (ha füstölt csülökből csinálod, szerintem nem, vagy kevés kell)
- bors
- 6 üveg sör
Babot beáztatod, majd előfőzöd. Római/pataki tálat beáztatod, de nem főzöd elő. :-)
A csülköt és a szalonnát én lebőröztem, a bőrt félretettem, a csülköt felkockáztam. A vékonyra szelt szalonnával kibéleled a tálat, ráteszel egy adag kimosott káposztát, karikára vágott kolbászt, aztán a babot, a kockára vágott csülköt, hagymát, fokhagymát. Sózod, borsozod, paprikázod. Utána ugyanez még egyszer, a tetejére meg még egy réteg káposzta. A szalonna bőrkét valamikor közé teszed, az a bónusz annak, aki megtalálja. Az egészet leteríted a beirdalt csülök bőrrel, öntesz alá egy fél üveg sört, és mehet a sütőbe pár órára. (Szerintem én ott is hibáztam, hogy 180 fokon sütöttem, miközben ebben a tálban inkább főnie kéne, tehát elég lett volna neki 120-140 is.) Három óra alatt rá se nézz, mert olyan, mint minden káposztás étel: minél tovább főzöd, annál jobban összeérik. Ha megsült a fedő alatt a bőr, akkor már a többi is tuti jó. Tejfölt neki, és hadd szóljon! (Gondolkodtam egy kis berántáson is, de aztán a lustaságom győzött.) Ja, és a maradék öt és fél sört szépen elszopogatod sütés közben, meg utána hozzá.
süti beállítások módosítása